Posláno autorem: vonrammstein | 21.12.2013

Osel

 

Včera jsem chtěl cosi napsat. Shrnout. Ale mi to nedovolila hospoda. Celá byla samá cedulička Reservé, urval jsem jediný volný místo, jenom malinkatej stoleček ze šicího stroje. Jsou tam tři takový a každej s dvěma židlema. Dá se u toho nějak sedět jenom se sklenkou. Když si tam sednou dva a dají si jídlo, nemají si ho kam položit. Když tam sednu já s noťasem, sotva se tam vejde pití a popelník.

Hospoda řvala jak startující tryskáč. Jediná smějící se hysterka byla rychle přeřvána ožralými mužskými hlasy. Nesnáším opilce a opilkyně ještě víc. Což je zvláštní, nejsem abstinent a taky se umím opít. Asi mi na tom vadí ta hlučnost, vtíravost, neodbytnost a fronta na pisoáry, zpestřená podél zdí telefonisty, našedšími tam krom vymrzlého venku jediné místo, kde můžou toho druhého na bezdrátě relativně slyšet.

Jak to, že já, když se opiju, neřvu? Nikoho nechodím cyklicky otravovat s tou samou utkvělou myšlenkou?

To příšerné hemžení a hlučení mě dokonce donutilo zapomenout, co jsem to vlastně chtěl napsat. Vím určitě, že to měla být reakce na některou z aktuálních událostí, měl jsem to v hlavě poměrně sesumírované. Než mě ohlušil Úl.

Neschopen vlastní myšlenky, dílem jsem četl a dílem pozoroval šílení okolo. Na jeden plně obsazený stůl vylezl jakýsi člověk s knírem a řval „Jsem osel! Jsem osel, pánové! Přiznávám se, jsem osel!“ Osazenstvo nejbližšího okolí trochu ztichlo v očekávání pointy. Žádná nepřišla. Pán stál na stole s rozpřaženýma rukama a vadnoucím úsměvem. Jeden pár rukou po nekonečně dlouhé době rozpačitě a krátce zatleskal. Dál jsem se nedíval, bylo to trapné.

Připadal jsem si jak v putyce, vymyšlené triumvirátem Bulgakov-Charms-Vian. Ach, Havlíčku Havle Ibsenoviči, je mnohem krutější absurdní dramata žít, než je psát.

Popelu popel, hlíně hlínu, císařovi minci a oslu panáka.


Odpovědi

  1. Podnikové večírky… Zažila jsem několik MDŽ kdysi. Většinou jsem měla problém se staršími mocnějšími pány, co si mysleli, že jsou úžasní a odér jejich alfasamectví zapůsobí i na mne, abych chtěla být pod ochranou a nehleděla na zevnějšek, věk a pod. Potom jsem zažila několik posezení dámskopracovních, kde jsem byla přihlížeč zábavy společenského jádra, které na sebe poutalo veškerou pozornost – ovšem bez ožrání, opravdu šlo o dámy dbalé vystupování na veřejnosti. Vstoupila jsem do posledního typu, a tím bylo předvánoční posezení „týmu“. V době, kdy se ten zvyk rozpadal. Ještě tři roky před mým nástupem tam fakt chodili všichni a bavili se a smáli. Za mne už ne. Ač součást vedení, sedávala jsem mezi údržbáři a uklízečkami – ale tam jsem se opravdu bavila i já. Ovšem celé se to už smrsklo na společnou večeři a opět konverzaci především „zdravého jádra“, které se osobně i profesně zná desítky roků. Úroveň tím pádem nelze nakousat, protože se dojedlo a postupně vytrácelo a co si tam pak dělalo zdravé jádro, zčásti šoférské, Bůh suď.
    Nevím, co si o večírcích mám myslet. Jsem solitér, což mi bere možnost ofrňovat se, protože je hodně kolegů a kolegyň tehdy i dnes, kdo to potřebují, odfrknou si, dopovědí spoustu zajímavého.
    Abych ale jen tak neskučela: jednu „povinnou“ schůzi ZO SSM jsem kdysi proložila one-women show. Řekli jsme si, že si uděláme i diskárnu, dotáhla jsem i svoje oblíbené, ale všichni byli tak nějak chcíplí, tak jsem u toho dělala jakože ty zpěváky nebo pantomimicky vyjadřovala, o čem to je. A byl to úspěch! 🙂 Bavili jsme se nakonec všichni, asi další dva se přidali. I dva upnutí doktoři blbli s póvlem… Bez kapičky alkoholu. 😀

    • Já jsem spíš introvert, většinově se vyhýbám i větší společnosti lidí, který mám jinak celkem rád. Show bych rozhodně udělat nedokázal, jde to úplně mimo moji náturu. Jo, békat u kytary dokážu celý hodiny, ale zas mám takovej specifickej repertoár, zpravidla neveselej, takže na pobavení rozjuchaný společnosti taky nic moc 🙂

  2. alkohol dokáže divy.. ti „jsem za Dámu, Gentlemana“ jsou nejhorší.. odhalené frustrace, pravá tvář – na přeshubu.. dycinky doufám, že je bude hlava a člověk bolet ještě nejméně 14dní ..

    • Takoví sem snad ani nechodí. Nebo tu zrovna nebyli. Většina jich tu byla zcela upřimně za hovada.
      Ženy jsou v tomhle smyslu horší. Začnou litovat sebe, svoje zkažené životy, stěžovat si na manžely…

      • „podnikové“ a jiné „bilanční večírky“ fakt nemusím, o NIC jste nepřišel. taky jsem nepochopila, proč lidi takhle vyvádí zrovna koncem roku – ale to je můj problém. V Magoříně pije 8 žen z 10 – pravidelně, dost, už ani nee skrytě. Společenská třída nehraje roli. pro sociology téma jak vyšité 😦

        • Já byl jen na jednom takovém, pokud si vzpomínám. Někdo ze spolupracovníků-protože nikdo jiný tam nebyl-mi ukradl mobil. Tak na nic takovýho nelezu.
          Statisticky skutečně pije čím dál tím víc žen. Nevadí mi, když pijou rozumně. Sám bych úplnou abstinentku nechtěl, rád si povídám u skleničky dobrého červeného. Nemám rád opilé ženy. Uřvané, uječené, sprosté.

          • jsem nepijan – nechutná mi a po dvou deci říkám psovi slečno. Přesto dát si sklenku – v dobré společnosti – chápu..Ženy pily vždycky, akorát skrytě a nevejdaly se do kolonek ..(Bílá skála by navyprávěla) „vylejt si hlavu“ – to je termín, že? . už je problém – je společnosti. Odpozorováno: Běžná míra těchto nedam – 8piv, ev. 2litříky vínka (na osobu). ty, co pijí pravidelně, méně ječí, řvou, brečí .. doplní svoji hladinku (minimálně 4x týdně) – a s trojkou v žíle se odkymácí zpátky do šedi života .. –

            • Ten termín je celkem přesnej 🙂 Ale ta dávka je krutá. Já tohle množství ustojím, jsem celkem držák. Vzhledem k tomu, že je dokázáno, že ženy zpracovávají alkohol daleko hůř, než muži, je to docela masakr. Takový nebrat.

  3. Všichni sme osel – teda občas…. 😦
    Pole jsou oseta.
    Kdo je osel?
    Tatínek je osel.
    Proč je osel?
    Protože vstoupil do družstva!
    —–eéééh
    Protože byl u voleb a to máme za to! 😈

    • Dobrý! 🙂

      • Mňóó, taky nechápu proč kvůli takové sqělé poézii stáhli kdysi komouši celej náklad čítanek ze škol! 😛


Napsat komentář

Kategorie